Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008

JE SUIS VENU TE DIRE QUE JE M` EM VAIS



Ο Serge Gainsbourg είναι η πεμπτουσία του ανθρώπου που δεν φοβάται να δείξει ποιος είναι και τι κουβαλάει στο μυαλό του και στην ψυχή του. Αυτός δεν θα μπορούσαμε να πούμε οτι είναι ένας καλός ορισμός του ελεύθερου ανθρώπου;
Το Je suis venu te dire que je m'en vais είναι κατά την προσωπική μου άποψη ένα από τα καλύτερα δήγματα Pop στην δισκογραφία και μια από τις υπέροχες διασκευές-μεταφορές ποιήματος σε μουσική-τραγουδιστική φόρμα. Βρίσκεται μέσα στο άλμπουμ Vu de l'extérieur και βασίζεται στο υπέροχο ποίημα του Paul-Marie Verlain "Chanson d'Automne" (1866).
Γιά την ιστορία, οι λυγμοί που ακούγονται πρός το τέλος του τραγουδιού είναι της Jane Birkin.


Chanson d'Automne
Paul Verlaine (1866)

Les sanglots longs
Des violons
De l'automne
Blessent mon coeur
D'une langueur
Monotone.
Tout suffocant
Et blême, quand
Sonne l'heure,
Je me souviens
Des jours anciens
Et je pleure.
Et je m'en vais
Au vent mauvais
Qui m'emporte
Deçà, delà,
Pareil à la
Feuille morte.

Je suis venu te dire que je m'en vais
Serge Gainsbourg (1974)

Je suis venu te dire que je m'en vais
Et tes larmes n'y pourront rien changer
Comme dit si bien Verlaine Au vent mauvais
Je suis venu te dire que je m'en vais
Tu t'souviens des jours anciens et tu pleures
Tu suffoques, tu blémis à présent qu'a sonné l'heure
Des adieux à jamais
Oui je suis au regret
De te dire que je m'en vais
Oui je t'aimais, oui, mais
Je suis venu te dire que je m'en vais
Tes sanglots longs n'y pourront rien changer
Comme dit si bien Verlaine Au vent mauvais
Je suis venu te dire que je m'en vais

Je suis venu te dire que je m'en vais

Δεν υπάρχουν σχόλια: